Fonott kalács

Még mindig nem megy a hatos fonás... de mióta megláttam ezt a kör alakú négyest, már nem is izgat annyira :)
Én már évek óta Varga Gábor receptjében találtam meg az igazi húsvéti kalácsunkat.
Tavaly sima fonással: ILYEN LETT
Nyuszinak fonva pedig: ILYEN
Idén viszont egy új fonást választottam, ehhez videós segítség: ITT, 3:00 percnél kezdődik.
A kalácsot lehet éjszakai hűtős kelesztéssel is sütni, ez is pl úgy készült, de akkor kevesebb élesztő kell bele kb 6-7 g és dagasztás után mehet is a hűtőbe egy éjszakára.


Hozzávalók:
1 db kalácshoz

140 g tej
40 g porcukor
11 g élesztő
250 g liszt
csipet só
1 db tojássárgája
30 g olvasztott vaj
1 bio narancs héja
fél vanília rúd kikapart magjai

Tetejére:
1 db tojás
mák ( opcionális )

A tejet a porcukorral meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni.
Addig a lisztet átszitáljuk és hozzátesszük az összes többi alapanyagot.
Ha felfutott az élesztő, az is mehet bele és kidagasztjuk a tésztát.
Géppel ez nekem kb 6-7 perc szokott lenni.
Tiszta konyharuhával letakarjuk és huzatmentes helyen 30 percig hagyjuk kelni.
Ha megkelt a tészta akkor a videó segítségével megformázzuk és ismét letakarva konyharuhával még 30 percet kelni hagyjuk.
Tetejét lekenjük enyhén felvert tojással, megszórjuk mákkal és 175 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütjük. 

Megjegyzések