Málnás-pisztáciás tekercsek

Epres galette-nek indult, aztán jaaa hogy felettük az epret...akkor elő a fagyóból egy kis málna, amit 1 hete raktam be... túl sokat nem agyaltam rajta, mert pont előtte néztem meg Szabi a pék új videóját amiben ilyen gyönyörű, puha, málnás tekercseket csinál... na akkor ennyi.
A videó nagyon hasznos a feltekerés szempontjából is: ITT
Én csináltam már ilyet csak csokisat, annak a tésztájával dolgoztam, Szabi töltelékével.... most mondjam azt hogy állati jó volt??? Az volt :)))
Csokis receptje: ITT


Recept:
kb 16-18 db

350 ml langyos tej
25 g élesztő
80 g cukor
600 g liszt
5 g só
1 tojássárgája
80 g puha vaj

olvasztott vaj
barna cukor
kb 70-80 g málna

1 db tojás
pisztácia
fagyasztott málna

A langyos tejbe teszem a cukrot és az élesztőt, hagyom kb 10 perc alatt felfutni.
Közben egy nagy tálba teszem a lisztet, sót, tojássárgáját, vajat, majd az élesztős tejet és alaposan kidolgozom a tésztát amíg már nem ragad az edény oldalához és a kezemhez sem.
Letakarom a tálat, majd 30 percen keresztül kelesztem.
Addig vajat olvasztok és a málna szemeket villával kissé összetöröm.
Ha megkelt a tészta, picit átgyúrjuk és téglalappá nyújtjuk.
Képzeletben megfelezzük vízszintesen.
Az alsó felét megkenjük olvasztott vajjal, megszórjuk cukorral és rálocsolgatjuk a megtört málnákat.
Nem kell belőle túl sok mert akkor nagyon ki fog folyni tekerés közben.
A tészta másik felét, a felsőt, ráhajtjuk.
Alulról, 1,5 centi vastag csíkokat vágok a tésztából egy éles késsel.
Magam elé teszem a csíkot, megpödröm, majd csiga formában feltekerem úgy hogy a spirálos pödrés nem jöjjön szét.
Ezt a formázást pontosabban a fent belinkelt videóban lehet látni.
Na és ezt a műveletet addig csinálom míg el nem fogy a tésztám.
Sütőpapírral bélelt tepsire teszem a spirálokat, majd 20 percig pihentetem.
A pihenés után lekenjük tojással őket, megszórjuk tört pisztáciával, belenyomunk 1-1 fagyasztott málnát  és 185 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsütjük őket.



Megjegyzések

Megjegyzés küldése