Macaron

Amikor készen lettem velük esküszöm majdnem sírtam....  végre sikerült nekem is!!!
Rengeteg kidobott mandulalisztem van már a macaron gyártásban és most először nem került kukába... bár annyira nem hittem még most sem a sikerben hogy krémet nem is készítettem hozzá... így maradt az eperlekvár.... :)
Erre azért annyira nem fogok rápörögni mint a jégkrémre...amit kb 5 naponta gyártok, de pár színnel még kísérletezni fogok... pl egy fehérrel... dekornak... :)
Ezt a festéket amit használtam hozzá, a GlazurShopban vettem: itt


Hozzávalók:
kb 10-15 db 

75 g mandulaliszt
75 g porcukor
27 g tojásfehérje

75 g kristálycukor
19 g víz
27 g tojásfehérje

A mandulalisztet elkeverjük a porcukorral, késes aprítóban kicsit megpörgetjük, majd egy tálba szitáljuk.
Hozzáadjuk a 27 g tojásfehérjét. Picit félretesszük.
A kristálycukrot a vízzel feltesszük főni.
Amikor a szirup 112 fokos, akkor egy csipet sóval elkezdjük felverni a második adag, 27 g tojásfehérjét.
Amikor a szirup elérte a 118 fokot akkor lassan hozzácsurgatjuk a tojásfehérjéhez, úgy hogy azt folyamatosan verjük közben.
Még kb 2-3 percig verjük amíg egy keményebb hab lesz.
Ezután összeforgatjuk a mandulalisztes masszával amit félretettünk.
Adunk hozzá kis színezőt és elkeverjük.
Habzsákból, sütőpapíros tepsire köröket nyomunk, úgy hogy a habzsákot függőlegesen tartjuk.
Hagyjuk 30 percig száradni, majd 130 fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük.
A betöltött macaronokat, jól záródó dobozba tesszük és egy éjszakára mehetnek a hűtőbe.
Másnapra a krémtől vagy a lekvártól nagyon szépen megpuhulnak. 

Megjegyzések

Megjegyzés küldése