Túrós pogácsa

A legfinomabb dolgokra mindig rá kell szánni az időt... erre mindig rá kell jöjjek... mert lehet amúgy pogácsát sütni gyorsabban is... na de én biztos nem fogok :)))
Mert hogy megtaláltam a kedvenc pogácsa receptemet is, amihez előre kell csinálni egy előtésztát / öregtésztát.... na ez és a többi hozzávaló alkot egy olyan finom pogácsát, szavakba nem tudom önteni...inkább leírom :)
Öregtészta nélkül is lehet természetesen készíteni.
Eredeti recept: ITT



Hozzávalók:
Öregtészta:
65 g liszt
65 g víz
borsónyi élesztő

Tésztához:
az összes öregtészta
250 g túró
500 g liszt
1 ek só
135 g sertészsír
150 g natúr joghurt
25 g friss élesztő
1 kk cukor
1 tojás

Tetejére:
1 tojás

Az öregtésztához a vizet, a lisztet és az élesztőt összekeverjük és 24 órán át a pulton hagyjuk dobozban.
Én az összes hozzávalók betettem a robotgép táljába és összedolgoztattam vele a tésztát pár perc alatt.
Ha kézzel dolgozunk, akkor a joghurtot meglangyosítjuk, elkeverjük benne a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, megvárjuk míg felfut, majd az összes többi hozzávalóval jól kidolgozzuk.
A tésztát letakarva langyos helyen 1 órát pihentetjük.
Ha megkelt, enyhén lisztezett felületen átgyúrjuk kicsit, kinyújtjuk kb 2-2,5 cm vastagra, lekenjük felvert tojással, kiszaggatjuk és tepsire tesszük pihenni amíg bemelegszik a sütő 190 fokra.
Majd 190 fokon kb 15 perc alatt megsütjük. 

Megjegyzések