Diós-mákos kalács

Kedvenc húsvéti kalács receptemet most jól megtöltöttem mákkal és dióval, kis gombócokat formáztam és tortakarikában sütöttem ki... szerintem nagyon cuki lett :)
A gombócok tényleg nagyon picik lesznek!!


Hozzávalók:
1 db 18 centis tortaformához

Diós töltelék:
50 g darált dió
1 ek porcukor
1/4 narancs reszelt héja
25 g langyos tej

Mákos töltelék:
50 g darált mák
1 ek porcukor
1/4 citrom reszelt héja
25 g langyos tej

Tésztához:
20 g tej
10 g porcukor
5 g élesztő
125 g liszt
csipet só
1 db tojássárgája
15 g olvasztott vaj

Tetejére:
1 tojás

Először a töltelékeket készítjük el, én ezt előző este csináltam és másnapig hűtőben tároltam.
A diós és a mákos töltelék hozzávalóit kikeverjük... és ennyi!!
A tésztához a tejet a porcukorral meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni.
Addig a lisztet átszitáljuk és hozzátesszük az összes többi alapanyagot.
Ha felfutott az élesztő, az is mehet bele és kidagasztjuk a tésztát.
Géppel ez nekem kb 6-7 perc szokott lenni.
Tiszta konyharuhával letakarjuk és huzatmentes helyen 30 percig hagyjuk kelni.
Ha megkelt akkor 18 pici részre osztjuk és hagyjuk további 10 percet pihenni a kis gombócokat.
Ezután 1 gombócot sodrófával kinyújtunk, 1 tk tölteléket teszünk bele a diósból, gombóccá formázzuk megint és mehet a tortaformába.
A következő gombócba mákos töltelék kerül és ő is mehet a formába és ezt addig ismételjük amíg el nem fogy a tészta és a töltelék.
A tortaformát letakarjuk és hagyjuk a kalácsot még egy 20 percig pihenni, majd tetejét lekenjük felvert tojással és 175 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések