Fehér tojás "készítése"


Igen, ezek mind bolti barna héjú tojások és egy kis ügyeskedéssel ilyen gyönyörű hófehér (főtt) tojásokat kapunk, amiket úgy színezünk / dekorálunk ahogy tetszik.
Idén végre erőt vettem magamon hogy bajuszt rajzoljak és nem is lett borzasztó....szörnyű kézügyességem van... viszont Anyué meg szuper, úgy hogy vele gyorsan csináltattam tojás sapkákat :))

A tojásokat 1:1 arányú ecetes vízben forrástól számított 10 percig főzzük.
Szinte már alig van rajtuk barna réteg, picit dörzsöljük át őket, hagyjuk megszáradni és kész is.
Száradás után lesznek tökéletesen fehérek.

Tapasztalataim:
Habzani fog, nem baj, mindig szedjük le. Lehet csak azért mert kicsi edényben főztem, nem tudom.
Főzés során az ecetes gőz nagyon erős, szagelszívó mehet maxon :)
Nem baj ha nem 1:1  a víz-ecet arány de viszonylag sok ecet kell bele... mondjuk fél liter vízhez 2 dl ecet.
A bajszot én ehető dekortollal rajzoltam rá.

Végül találtam egy cikket a húsvéti tojás eltarthatóságáról:
ITT.



Megjegyzések