Cseh túrós kalács

Egy jó langyos túrós kalács ebben az időben.... hát csakis jó lehet szerintem :)
Szilvalekvárral sokkal finomabb!!! Sajnos nekem csak az egyikre jutott.... jó azért mindkettő elfogyott.
Az eredeti egy Mautner Zsófi recept, én feleztem a mennyiségeket és abból lett 2 db kb 18 centi átmérőjű kalácsom.


Hozzávalók:

250 g liszt
4 g szárított élesztő
60 g cukor
2 db tojássárgája
125 ml tej
50 g olvasztott vaj
csipet só

Töltelék:
250 g túró
1-2 ek cukor
1 db tojás
fél citrom reszelt héja
csipet só

szilvalekvár

A lisztet egy tálba szitálom, hozzáadom a többi hozzávalót és összegyúrom a tésztát.
Letakarva langyos helyen 2 óráig kelesztem.
A töltelékhez a túrót villával kicsit összetöröm, hozzáadom a cukrot, a tojássárgáját, a citromhéjat és a sót.
A tojásfehérjéből nem túl kemény habot verek és azt is hozzákeverem.
A megkelt tésztát ( sosem fog akkorára megkelni mint a hagyományos foszlós kalács!!! )
ketté veszem, kört formázok, behajtom a széleit, megtöltöm töltelékkel, szilvalekvárt rakok a tetejére és 180 fokra előmelegített sütőben sütöm a kalácsokat kb 20-25 percig.

Megjegyzések