Olajbogyós rudak

Van nekem egy szuper könyvem, majd mindjárt belinkelem melyik...na és abban a könyvben találtam ezt a zseniális receptet!
Fél adaggal indítottam, de marhára megbántam...mert a fél adag az pont arra elég hogy az ember betakarózik, kinyitja a kedvenc könyvét / bekapcsolja a kedvenc sorozatát és az ölébe veszi ezt a kis fél adagot... és megeszi...
Szóval, ha többen vagyunk akkor normál adag, ha még többen akkor dupla :)
Én most a normál adagot írom, jaa és a könyv...
Márk Szonja Édesem süteményei, és itt is van.


Hozzávalók:

400 g liszt
10 g só
200 g puha vaj
3 db tojássárgája
200 ml tejföl
10 g élesztő
100 g olajbogyó

tetejére 1 db tojás

Egy tálba tesszük a lisztet. a sót, a vajat és a tojássárgákat.
A tejfölbe elmorzsoljuk az élesztőt majd ezt is hozzáadjuk majd az egészet összegyúrjuk és a végén hozzáadjuk az apróra vágott olajbogyót.
Egy ragacsos tésztát kapunk.
1 órára hűtőbe tesszük, nekem bent volt 1 napig is, semmi gond.
Lisztezett deszkán kinyútjuk a tésztát, rudakat vágunk belőle, amik mehetnek egy sütőpapírral bélelt tepsire, lekenjük őket tojással és 200 fokra előmelegített sütőben 12-15 perc alatt megsütjük.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése