Orosházi banánlevél

Ilyen esős időben nincs is jobb szerintem mint kelt tésztát sütni, legalábbis engem ez mindig erre inspirál :)
Limara orosházi banánlevelét amúgy is ezer éve kinéztem már magamnak... és az idő is megjött hozzá :)
Megpróbálom normálisan leírni a formázását, de az eredeti receptnél képekkel is illusztrálva van.
Az eredeti recept a fázisfotókkal együtt pedig ITT érhető el.


Hozzávalók:
12 db-hoz

Tészta:
500 g liszt
csipet só
3 ek cukor
200 ml tej
200 ml habtejszín
25 g élesztő
1 tojássárgája

Töltelék:
100 g puha vaj
2 ek porcukor
1 ek kakaópor / 2 tk fahéj

A tésztához egy tálba szitáljuk a lisztet, elkeverjük a sóval.
A tejet és a tejszínt meglangyosítjuk együtt és belemorzsoljuk az élesztőt.
Nem kell felfuttatni, csak elkeverjük benne.
Hozzáadjuk a liszthez, beletesszük a tojássárgáját is és kidagasztjuk a tésztát.
Hagyjuk 1 órát kelni.
Addig kikeverjük a töltelékeket.
Én kétfélét csináltam:
A kakaóshoz a vaj felét kikeverjük 1 ek porcukorral és 1 ek kakaóporral.
A fahéjashoz a baj másik felét kikeverjük a porcukorral és a fahéjjal.
Ha megkelt a tészta, 12 db gombócot formázunk belőle és 10 percig pihentetjük.
Az egyik gombócot kör alakúra kinyújtjuk, megkenjük a töltelékkel és feltekerjük mint egy bejglit.
A tetejénél ejtünk egy kb 2-3 centis vágást, ezt ugyanúgy megcsináljuk az aljánál is csak hosszabban.
A kis bevágást kifordítjuk, majd az alsó részt mellé hajtjuk.
A többi gombóccal is ugyanígy járunk el.
A banánleveleket sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, tetejüket megkenjük felvert tojással.
180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt sülnek meg.

Megjegyzések