Túrós pogácsa

Szilveszterről maradt még egy receptem... szerintem a pogácsa az első számú kedvenc ami a sós sütiket illeti... sütjük, névnapra, szülinapra, házibuliba, baráti összejövetelekre, kerti partikra, piknikre, bableves mellé... szóval kb mindig :))
Az eredeti recept innen, de én feleztem az adagot mert mini pogácsákat csináltam.


Hozzávalók:

50 ml tej
1 kk cukor
15 g élesztő
300 g liszt
15 g só
165 g olvasztott vaj
250 g túró
1 db tojás

A tetejére:
1 db tojás 1 tk tejföllel és csipet sóval elkeverve
szezámmag / sajt

A tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk hogy felfusson, kb 10 perc alatt.
Egy nagy tálba tesszük a hozzávalókat, ráöntjük az élesztős tejet és alaposan összegyúrjuk.
Kicsit lágy lesz a tészta de nem kell több liszt rá!!
A tésztát 1 éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap előmelegítjük a sütőt 200 fokra.
A tésztát kinyújtjuk kb 1,5 cm vastagra, kiszaggatjuk, tetejüket megkenjük a tejfölös tojással, megszórjuk szezámmaggal vagy sajttal és kb 20 perc alatt szép pirosra sütjük.