Norvég almatorta

Névnapi ajándéknak vittem. Csak egy pici szeletet tudtam enni belőle, mert rettenetesen beebédeltem... viszont az a pici szelet elég is volt hogy szerelembe essek!! A tészta nagyon puha, benne az alma, tetején a roppanós fahéjas cukor, fantasztikus!!!!
Varga Gábor receptjét használtam, annyi különbséggel hogy felszoroztam a mennyiségeket 1,5-el, egy 23 centis formához.


Hozzávalók: ( 23 centis formához )
187 g cukor
1 csomag vaníliás cukor
188 g vaj
188 g liszt
3 db tojás
1,5 tk sütőpor
3 db alma

Tetejére:
18 g kristálycukor
3 g fahéj

A cukrokat a puha vajjal elektromos habverővel kikeverjük, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat és azt is belekeverjük.
Egy tálba összekeverjük a lisztet és a sütőport, majd a tojásos vajjal összekeverjük.
Az így kapott masszát, egy sütőpapírral kibélelt tortaformába beletesszük és elkenjük egyenletesen a tetejét.
3 db almát meghámozunk, magházukat eltávolítjuk, cikkekre vágjuk és az élükkel lefelé szorosan belenyomkodjuk a tészta tetejébe.
A cukrot és a fahéjat összekeverjük megszórjuk vele a torta tetejét, majd 180 fokon kb 40 percig sütjük.


Megjegyzések