Grissini

Ha vendégeket várok, vagy csak magunknak csinálok uzsonnát, én nagyon szeretem megadni a módját... :)
Grissini, mártogatósok, saláta, sajtok, gyümölcsök... vagy inkább sütik,limonádé stb.
Ebben a grissini receptben még sosem csalódtam és kétpofára tudom tömni...
Az eredeti receptet itt találtam.
A tésztájába lehet tenni bazsalikomot, oregánót.



Hozzávalók:
rengeteg grissinihez

300 ml langyos víz
1 tk cukor
25 g friss vagy 7 g instant élesztő
500 g kenyérliszt
1 ek só
3 ek olívaolaj

A langyos vízben elkeverem a cukrot, majd az élesztőt, felfuttatom.
Egy tálba szitálom a lisztet, elkeverem benne a sót, mehet hozzá az olaj és az élesztős víz, majd a tésztát alaposan kidagasztom, géppel ez nekem kb 6-8 perc.
A tésztát letakarva 1 órán keresztül pihentetem.
Ha megkelt, akkor lisztezett felületen téglalappá nyújtom, majd csíkokat vágok belőle késsel, ezeket a csíkokat kígyókká sodrom kb 20-25 centiseket, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket.
Forró sütőben, kb 200-220 fokon 10-15 percig sütöm őket.

A képen még fellelhető félig a kedvenc körözött receptem, Anyu is mindig így csinálja, nekem gyerekkori kedvencem:
500 g túróba 3-4 gerezd fokhagymát nyomok, adok hozzá sót, borsot, picit mustárt, pirosaranyat / pirospaprikát, őrölt köményt és annyi tejfölt hogy jól kenhető legyen.


Megjegyzések