Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2017/01/07

Csörögefánk

Pár éve eszméltem csak rá hogy a farsangi időszak már vízkereszttel, január 6.tól, megkezdődik... pedig nekem mindig a február jelentett egyet a farsanggal.
Na mindegy... farsang = fánk, úgy hogy mivel mással is rukkolnék elő... :)
Nekem ez az első számú kedvencem!
Eredeti recept: innen


Hozzávalók:
kb 30 darabhoz

250 g liszt
50 g vaj
csipet só
2 g cukor
150 ml tejföl
3 db tojássárgája

sok porcukor
lekvár

A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, hozzáadjuk a sót, a cukrot, a tejfölt, a tojások sárgáit majd jó alaposan összegyúrjuk.
15 percre hűtőbe tesszük.
Az olajat feltesszük melegedni.
A tésztát lisztezett deszkán kb 3 mm vékonyra nyújtjuk majd négyszögekre vágjuk.
Mindegyik négyszög közepén egy hosszanti bemetszést csinálunk, és az egyik sarkát áthúzzuk a bemetszésen.
Forró olajban aranybarnára sütjük.
Még melegen meghintjük porcukorral.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek ezek a fánkok!!!Gondolom hogy isteni fincsi lehetett.Különben is nekem ez a "fánk".Puszika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!!! Nekem is ez az első számú kedvencem, második a szalagos fánk ahogy te csinálod :))))) puszi

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek ezek a fánkok!!!Gondolom hogy isteni fincsi lehetett.Különben is nekem ez a "fánk".Puszika

    VálaszTörlés