Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2015/12/06

Azonnal puha mézeskalács

Sőt még pihentetni sem kell!! Komolyan mondom fantasztikus ez a recept, már 3 éve is van hogy rátaláltam és azóta nem eresztem.
Hosszú hosszú hetekig puha marad, szóval már most nyugodtan el lehet készíteni Karácsonyra.
Én személy szerint jobban szeretem a sötét mézeskalácsot ezért adtam kakaóport a tésztájába de természetesen elhagyható.
Tudom hogy most a csapból is mézeskalács receptek folynak, de hátha valaki még keresi az igazit :)


Hozzávalók:

500 g liszt
1,5 kk szódabikarbóna
2 ek mézeskalács fűszerkeverék
3 ek kakaópor
150 g porcukor
150 g vaj
125 g méz
2 db tojás

A lisztet a szódabikarbónával, a fűszerrel, a kakaóporral és a porcukorral elkeverjük.
Belekockázzuk a vajat és elmorzsoljuk benne.
Hozzáadjuk a mézet és a tojást, majd jól összegyúrjuk.
Lisztezett deszkán kinyújtjuk, kiszaggatjuk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 180 fokon kb 8 perc alatt megsütjük.
Ekkor még puhák, de semmiképpen ne süssük tovább, ahogy hűlnek megszilárdulnak.
Jól záródó dobozba tesszük őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése