Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2015/04/11

Spenótos fetasajtos pite

A legjobb ( és egyben sajnos a képzeletbeli :) ) barátnőm, Mautner Zsófi receptjét választottam, mert tutira akartam menni. Az összetevőkön kicsit változtattam, éppen mi volt a hűtőben.
Semmi perc alatt varázsoltam egy nagyon finom, mutatós pitét. Tökéletes vacsorára!! És tényleg...
Nagyon fontos a tészta összeállításánál hogy a vaj is és a víz is majdnem hogy jéghideg legyen, ettől lesz a tészta igazán omlós.


Hozzávalók:
150 g liszt
120 g hideg vaj
0,5 dl jeges víz
csipet só

Töltelék:
3 dl tejszín
3 db tojás
só, bors, szerecsendió
150 g bébispenót
100 g fetasajt
5-6 db koktélparadicsom

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Fontos hogy gyorsan dolgozzunk, ne melegítsünk túl a vajat. 30 percre berakjuk a hűtőbe.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Ezalatt kevés olajon megfonnyasztjuk a spenótot majd félretesszük.
Kilisztezett munkalapon kört nyújtunk a tésztából és egy piteformába helyezzük. Szépen belenyomkodjuk, széleit levágjuk.
A tésztára rárakunk egy sütőpapírt, beleszórunk fél kg babot, vagy lencsét és 15 percre berakjuk a sütőbe. ( Így a töltelék nem fogja eláztatni a tésztát, a bab meg azért kell hogy ne púposodjon fel )
Közben a tejszínt a tejjel és a fűszerekkel összekeverjük, a spenótot, és a sajtot felvágjuk, a paradicsomokat félbevágjuk.
Az elősütött tésztára rászórjuk a sajtot, a spenótot, felöntjük a tojásos tejszínnel, rárakosgatjuk a paradicsomokat, majd visszatesszük a sütőbe kb 30-35 percre.

2 megjegyzés:

  1. Ettem belőle én is. Nagyon mutatós és igazán nagyon finom volt. Köszönöm szépen!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök hogy ízlett, majd csinálok máskor is :) puszi

      Törlés