Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2015/03/16

Tojáslikőr

Ajándékba készítem őket a családnak, a saját részemet természetesen már megittam!!! :)
Rengeteg receptet néztem át, a legtöbben nyers a tojás, amitől én idegenkedem... fogalmam sincs miért, sosem volt még bajom nyers tojástól... ezért a választásom Mautner Zsófi receptjére esett, az arányokat kicsit átvariáltam.


Hozzávalók: ( 1 literhez )
6 tojássárgája
200 g cukor
500 ml tej
300 ml tejszín 
200 ml alkohol ( nálam vodka )
1 rúd vanília

A tejet és a tejszín felét a vanília rúddal feltesszük forrni.
A tojássárgákat kikeverjük a cukorral és a tejszín másik felével.
A felforrt tejet, lassan hozzácsurgatjuk a tojássárgákhoz folyamatos keverés mellett.
Az egészet visszaöntjük a lábasba és addig főzzük amíg picit besűrűsödik.
Hagyjuk langyosra hűlni, kivesszük a vanília rudat és hozzáöntjük az alkohol.
Ha kihűlt, üvegekbe töltjük és hűtőben tároljuk.
1 hét után érnek össze igazán az ízek, időnként rázogassuk meg az üvegeket és kortyolgassunk belőle :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése