Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2015/03/11

Húsvéti kakaós kalács

Még sosem sütöttem kalácsot, eddig mindig pékségben vettem... jó hülye voltam! Az otthoni kalácsnak nincs párja, főleg ha van hozzá egy isteni receptünk, és van!!! :)
Varga Gábor receptjét választottam, a hozzávalók alatt van egy videó amiben megmutatja hogy kell megfonni a kalácsot. ( ezt a videót vagy 10-szer megnéztem mielőtt nekiálltam volna :) )




Hozzávalók: ( 1 db kalácshoz )

140 ml tej
11 g friss élesztő
30 g olvasztott vaj
40 g porcukor
250 g liszt
csipet só
1 db tojássárgája
10 g vaníliás cukor
5 g holland kakaópor
5 g mazsola

A kenéshez:

1 db tojás

A tetejére:

jégcukor ( elhagyható )


A tejet meglangyosítjuk, hozzáadjuk az élesztőt, az olvasztott vajat a cukrot és megvárjuk míg felfut.
A lisztet, a sót, a tojássárgáját, a vaníliás cukrot és az élesztős keveréket összeöntjük és simára dolgozzuk.
A tésztát két egyenlő részre szedjük ( én itt mérleggel lemértem őket ).
Az egyik felébe kakaóport gyúrunk, a másikba a mazsolát.
Kiolajozott edényben a duplájára kelesztjük őket kb 1 óra alatt.
Ha megkeltek, mindkét gombócot egy egy 55 cm-es rúddá sodorjuk és megfonjuk a kalácsot, lásd a videóban.
A kalácsot egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, megkenjük egy felvert tojással, majd 30 percig hagyjuk pihenni.
Ezután még egyszer lekenjük tojással, megszórjuk jégcukorral és 180 fokon kb 30 perc alatt megsütjük.




2 megjegyzés: