Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2015/02/01

Dagasztás nélküli kenyér

Amikor azt a kenyeret ettem reggelire amit én sütöttem... csak vigyorogtam a két harapás között, annyira jó érzés volt! Első kenyerem, természetesen nem az utolsó, a receptet pedig az új legjobb ( képzeletbeli ) barátnőmnek köszönhetem akit úgy hívnak hogy Mautner Zsófi :))



Hozzávalók: ( egy 40 dekás bucihoz )
400 g kenyérliszt
1 tk porélesztő
2 tk só
3 dl víz

A liszthez adjuk a porélesztőt, a sót és a vizet. Egy kanállal jól összekeverjük. Kicsit keményebb galuskatésztát kapunk de ebből tényleg kenyér lesz!
Egy tálba helyezzük és letakarva szobahőn min 12 óráig kelesztjük. ( lehet 20-24 is akár )
Én Pataky tálban sütöttem a kenyeret, amit még hidegen beraktam a sütőbe, bekapcsoltam a sütőt 230 fokra és 45 percig bennhagytam a tálat.
A tésztát lisztezett deszkára tesszük, tetejét is meglisztezzük, még mindig rettenetesen galuska állaga lesz!!! Picit megformázzuk és 15 percig hagyjuk még kelni.
Óvatosan kivesszük a sütőből a tálat, leemeljük a tetejét, rakunk bele sütőpapírt, belehelyezzük a tésztát, bevágjuk kedvünk szerint, visszarakjuk a tál tetejét és 30 percig sütjük a kenyeret, majd levesszük a tetőt és még úgy is 15 percet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése