Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2014/12/21

Csokis ostyarudak

Nagy kincsekre lehet ám lelni a Nagyi fiókjaiban... én pl egy ősrégi füzetecskét találtam, amibe még a nagypapám jegyezte le a recepteket, és ott bukkantam rá erre. Gyors fotó a receptről és már neki is láttam.
A receptet 1979-ben írta bele a nagypapa.
Az eredeti mennyiségekkel rettenet adag lesz belőle, ugyanis olyan ostyalapok kellenek ami 6 darabos kiszerelésben kaphatóak, 3 az aljára 3 a tetejére... de ahol nagyon nagy a család és gyorsan kell valami ami nagyon finom akkor hagyjuk a mennyiségeket :)



Az eredeti recept: ( de azért leírom én is biztos ami biztos :) )



Hozzávalók:


600 g cukor ( igen tényleg ennyi )
50 g kakaópor
2 dl tej
250 g vaj
500 g darált keksz
50 g őrölt dió
1 dl rum
1 csomag mazsola ( 100 g )
1 csomag ostyalap ( 6db-os )


A cukrot a kakaóval és a tejjel forrástól számítva még 5 percig főzzük.
Beletesszük a vajat és addig kevergetjük amíg el nem olvad.
Hozzáadjuk a darált kekszet, a diót, a rumot és a mazsolát, gyorsan összekeverjük.
Lerakunk 3 db ostyalapot, megkenjük őket egyenként a meleg masszával, majd beborítjuk mindegyiket a maradék 3 ostyalappal.
Kicsit lepréseljük, amint kihűlt már lehet is vágni de másnap a legjobb :)

4 megjegyzés:

  1. Jajjj de guszta, de azt a 60 deka cukrot még leírva is rossz látni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye??? Én is meglepődtem na mondom ez gusztustalanul édes lesz de nem... fura :D

      Törlés
  2. Uhh! Ez ütős darab lehet! De azért megkóstolnám szívesen! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. En is elborzadtam amikor meglattam a cukor mennyiseget... :) szivesen kuldok galambpostaval meg van egy keves :)))

      Törlés