Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2014/12/16

Bejgli

Van Karácsony bejgli nélkül????? Nekem spec igen, mivel sosem voltam oda érte, de a Férfim szereti, én meg őt, szóval természetesen idén nálunk is lesz bejgli... na és milyen? Persze hogy a Nagyim féle... ha már bejgli akkor a lehető legjobbra törekednék.... :)
( csak diósat csináltam )



Hozzávalók: ( 4 rúdhoz )

500 g liszt
50 g porcukor
250 g vaj
2 tojás
20 g élesztő
1 tk cukor
2 dl tej
csipet só

Töltelékhez:

600 g darált dió
200 g porcukor
100 g mazsola
kb 4 dl tej


Először a tölteléket csináltam meg.
A mazsolát jó előre be kell áztatni meleg vízben!!
A diót és a cukrot elkeverjük, hozzáadjuk a 2 dl meleg tejet és kicsit felfőzzük majd mehet bele a mazsola. Hagyjuk kihűlni.
A tésztához a tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni.
A lisztben elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a sót, a porcukrot, a tojásokat majd az élesztős tejet és jól összegyúrjuk.
Meleg helyen kb 1 óráig kelesztjük.
A megkelt tésztát 4 részre osztjuk, kinyújtjuk, megkenjük a töltelékkel és feltekerjük.
Egymás mellé helyezzük őket egy tepsin, lekenjük tojással majd 170 fokon kb 40-50 perc alatt megsütjük. Valószínű szét fog repedni :)))))


2 megjegyzés:

  1. De guszta!!! En is ugyanezen recept alapjan keszitem,ez a Horvath Ilona-fele recept a tuti!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igeeeeeen :) A mamam Horvath Ilona konyve mar ilyen oskovulet...meg el is azott 2szer kb a fele hianyzik :)) de szerintem is ez a legtutibb bejgli recept, legalabbis nalunk ez A bejgli :)

      Törlés