Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2014/10/17

Vargabéles

Azért nem csináltam soha ilyet mert emlékszem volt egy ilyen legenda hogy ez nagyon nehéz... jó hülye voltam hogy el is hittem.... :)



Hozzávalók:

  • 200 g cérnametélt
  • 50 g vaj
  • 5 db tojás
  • 500 g túró
  • 150 g cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 kis doboz tejföl
  • 100 g mazsola ( jó mazsolás lesz így, lehet csökkenteni vagy elhagyni )
  • 1 csomag réteslap ( én előhűtött 6 db-ost használtam )


Kenéshez:

  • olaj
  • 1 db tojássárgája


A cérnametéltet kifőzzük maximum 2 perc alatt. Hogy ne puhuljon tovább én hideg vízzel átöblítettem. A vajat felolvasztjuk és hozzákeverjük.
Az 5 db tojássárgáját elkeverjük a cukrokkal, a mazsolával, a citromhéjjal, majd mehet bele a túró és a tejföl.
A tojások fehérjét kemény habbá verjük és ezt is óvatosan belekeverjük.
Hozzáadjuk a cérnametéltet.
Egy tepsit kiolajozunk vékonyan, majd egyesével belerakunk 3 db réteslapot de mindegyik tetejét megkenjük olajjal.
Beleöntjük a túrós masszát, majd megint 3 réteslapot rakunk a tetejére úgy hogy mindegyik lap tetejét vékonyan megkenünk olajjal.
A tetejét a maradék olaj és tojássárgája keverékével lekenjük, majd 180 fokon kb 45 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése