Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2014/04/20

Sárga túró

Nem volt sajnos sok időm ráhangolódni a Húsvétra, nyelv vizsgáztam, utána tavaszoltunk egy kicsit a férfivel és már itt is van a Húsvét :)
Azért csináltam ezt a nagyon finom sárga túrót, ez egy Hajdúsági étel ( elvileg ) és madártej íze van :) Kaláccsal sonkával valami isteni!!!! Sütni csak holnap fogok a családi nyuszibuliba, addig is sziesztázom és iszonyat gagyi japán horror filmeket nézek :)





Hozzávalók:

  • 5 dl tej
  • 5 tojás
  • 3 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • csipet só


A tejet a cukrokkal és a csipet sóval feltesszük főni. A tojásokat lazán kanállal elkeverjük, majd ha a tej forr, hozzáöntjük és addig kevergetjük amíg az egésznek túró szerű állaga lesz. Kis lángon!!! Ez kb 5-7 perc.
Konyharuhába még melegen beletesszük és hagyjuk lecsepegni pár órát. Utána hűtőben tároljuk.

2 megjegyzés:

  1. Erről a receptről én is nemrég hallottam először (nálunk a Dunántúlon nem divat), de leírásod alapján szívesen megkóstolnám :) Egyébként nálam a gömböcről nem hallottak a pesti kollégák, mint húsvéti finomságról, úgyhogy érdemes tényleg körülnézni az egyes tájegységeken, különleges kis kajákat lehet találni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk sem divat, én Székesfehérváron lakom :) Gyerekkoromban ettem egyszer ilyet de fogalmam sem volt róla hogy az ez volt :)
      Igen igen, én is elkezdtem nézni utána és meglepően nagyon sok ételt nem ismerek ahhoz képest hogy milyen pici az országunk :) Ha szereted a madártejet akkor szeretettel ajánlom neked ezt a receptet mert teljesen olyan íze van csak szilárd :) Remélem ízleni fog ha megcsinálod!!!

      Törlés