Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2014/02/14

Sacher torta

Férfim apukájának a születésnapjára gyártottam, este 10 volt mire befejeztem és másnap vettem észre hogy az oldalán a csokimáz hagy némi kívánnivalót maga után, na nem baj az íze kárpótolt minket legközelebb meg a csoki is tökéletes lesz :)
A receptet Teller caketől néztem.


Hozzávalók: ( 26cm-es tortaformához )

  • 200 g étcsoki
  • 8 db tojás
  • 200 g puha vaj
  • 100 g porcukor
  • 150 g kristálycukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 200 g liszt
  • Baracklekvár 
  • 200 g étcsoki
  • 3 ek olaj


Az étcsokit megolvasztjuk és picit hűlni hagyjuk.
A vajat kikeverjük a porcukorral, hozzáadjuk az olvasztott csokit és a tojások sárgáját egyenként belekeverjük. A tojások fehérjéből kemény habot verünk majd hozzáadjuk a kristálycukrot.
A lisztet összekeverjük a sütőporral.
A sütőporos lisztet és a tojásfehérjét felváltva keverjük bele a csokis masszába.
Sütőpapírral kibélelt tortaformába öntjük és 190 fokon kb 35-40 percig sütjük. Az első 20 percben nem szabad rányitni a sütőt. Tűpróbával ellenőrizzük hogy átsült e különben hűlés közben a közepe besüllyed ha nem sült át kellően.
A kihűlt piskótát félbevágjuk, megkenjük baracklekvárral, kívül is megkenjük lekvárral és hagyjuk hogy a lekvár kicsit rászáradjon.
Az étcsokit az olajjal felolvasztjuk és bekenjük vele a tortát.

2 megjegyzés:

  1. De szep lett,nagyon tetszik a bevonas is,ugyi vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kosziiiii:) orulok hogy tetszik, azt hittem szebb lesz az oldala mert este mar kb kettoig nem lattam:))

      Törlés