Nyomtatás

Print Friendly and PDF

2013/12/17

Macaroon

Macaron, makron, a francia non plus ultra.... fogalmam sincs melyik nevet használja / használhatom rá :)
Nagyon féltem tőle, rengeteg helyen olvastam hogy nem lett jó, nehéz megcsinálni stb stb... barátnőm győzködött hogy csináljuk, belementem és nagyon jól tettem!!! A külseje azért nem lett tökéletes de mi nagyon jól szórakoztunk és ügyesek is voltunk szóval finom is lett! :))
Eredeti recept a Cosmopolitan sütiblogjáról



Hozzávalók:

  • 125 g mandula liszt
  • 250 g porcukor
  • 4 db tojásfehérje
  • 80 g kristálycukor
  • ételfesték ( opcionális )

Krém:

  • 150 g étcsoki
  • 1 dl tejszín
  • 35 g vaj


A tejszínt felmelegítjük a vajjal és a csokival, majd hűtőbe tesszük.
A mandula lisztet és a porcukrot összekeverjük.
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, félúton hozzáadjuk a kristálycukrot majd a színezéket.
Habzsákból kis köröket nyomunk 30 percig hagyjuk szobahőn száradni majd 150 fokon 10-12 perc alatt megsütjük. Hagyjuk hűlni.
1 macaroont megkenünk a kihűlt krémmel és óvatosan ráillesztünk egy másikat.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Így elsőre is szuper. Én bevallom kétszer elrontottam, de harmadjára egész jó lett. Szép a színük. Én szeretnék egyszer szép halvány lilát készíteni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lettek azért olyanok amik eltörtek, berepedtek mert elfelejtettük fél órát szobahőn pihentetni :) De elsőre meg voltunk elégedve mi is :))
      Jaj lilát én is néztem, meg halvány ezüst vagy arany színűt, gyönyörűek :)) Nagyon örülök hogy tetszenek Neked a kis elsőink :))))

      Törlés
  2. Hű, de szépek így elsőre is! Nekem az 1. adag nem sikerült, nem volt talpa és nagyon tört. Azóta nem kísérleteztem vele, de ezzel az új recepttel talán kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg helyen olvastam hogy nagyon nehez megcsinalni ezert feltem is tole mint a tuztol :)) remelem ez a recept neked is sikerul!!! Ha nekunk sikerult :)))

      Törlés