Zserbó

Ezt az örök klasszikust ősszel szeretem a leginkább elővenni... a dió miatt nekem ez kimondottan ehhez az évszakhoz adja magát. :)
Az eredeti receptet ITT találtam, de én csak 3 laposat szoktam ebből csinálni.



Hozzávalók:
kb 20*20 centis tepsihez

Tészta:

200 g liszt
100 g vaj
20 g porcukor
1 db tojássárgája
40 ml tej
csipet só
2 g élesztő
1 g sütőpor

Töltelék:

120 g darált dió
70 g cukor
fél  citrom héja
1 késhegynyi őrölt fahéj
300 g baracklekvár 

Tetejére:

100 g étcsokoládé

A tészta hozzávalóit alaposan összegyúrjuk, 3 részre osztjuk és 30 percre hűtőbe tesszük.
Amíg a tészta pihen, a töltelék hozzávalóit összekeverjük.
Az első tésztát kivesszük, és négyzetesre nyújtjuk hogy ki tudjuk vele bélelni a sütőformát.
Az első tésztát akkorára kell nyújtani hogy a forma oldalára is oda tudjuk tenni.
A tészta olyan vékony lesz hogy szinte át látszik rajta az asztal.
Ezután a lekvár felével megkenjük a tésztát, majd a diós keverékből jöhet rá szintén a fele.
Én házi lekvárt használtam, amit lebotmixereztem hogy ne legyen darabos.
Ezután kinyújtjuk a következő lapot, a tepsibe helyezzük, megkenjük a lekvár másik felével, megszórjuk a maradék dióval és ráhelyezzük a harmadik kinyújtott lapot is.
Picit megszurkáljuk és 20 percig pihentetjük.
180 fokra előmelegített sütőben, 20-30 perc alatt megsütjük.
Hagyjuk egy éjszakán át kihűlni majd fordítsuk ki a formából, úgy hogy az alja lesz a teteje.
A tetejét megkenjük olvasztott csokival.
A csoki száradása után szeletelhetjük.



Megjegyzések