Mákos guba

A megszokott mákos guba íz, egy kicsit más formában... nekem nagyon tetszik és bár nem vagyok mákrajongó egy kicsit sem, még így is ettem három szeletet :)
Az eredeti receptet Bernáth József könyvében találtam és szerettem meg, kicsit módosítottam rajta.


Hozzávalók:

400 g formakalács
( napkalács néven találtam ilyet )

2 db tojás
200 ml tejszín
300 ml tej
15 g porcukor

135 g darált mák
50 g porcukor
1 db citrom reszelt héja

Ha friss a kalácsunk, akkor 1 órára fagyasztóba tesszük, hogy könnyebben lehessen vágni.
Addig egy püspökkenyér formát kibélelünk sütőpapírral.
A tojásokat a porcukorral, a tejszínnel és a tejjel összekeverjük.
A darált mákhoz hozzáadjuk a porcukrot, a citromhéjat és az előbbi tejszínes keverékből 165 g-ot, hogy egy kenhető mákkrémet kapjunk.
A kalácsból végeiből annyit levágunk hogy beleférjen a formába, ezután hosszában kb 1,5 centis szeletekre vágjuk. 3 db szeletre van szükségünk.
Az első szelet kalácsot beletesszük a formába, meglocsoljuk a tejszínes keverékkel, rákenjük a mákkrém felét.
Erre ráhelyezzük a második szelet kalácsot, meglocsoljuk tejszínes keverékkel, megkenjük a mákkrém másik felével, végül befedjük a harmadik szelet kaláccsal amit szintén meglocsolunk.
180 fokra előmelegített sütőben sütjük kb 15-20 percig.
Ha teljesen kihűlt, kivesszük a formából, szeleteket vágunk belőle és fagyival vagy vanília sodóval tálaljuk. 


Megjegyzések