Citromos kuglóf citrommázzal

Eredetileg egy áfonyás ricottatortát készültem sütni... szombat este meg szépen rájöttem hogy se áfonyát, se ricottát nem vettem... így elég nehéz lett volna összehozni ezt a tortát szóval gyorsan B tervet kerestem!!
Emlékeztem hogy Szofi rakott ki valami csodaszép kuglófot, így gyorsan megúsztam a B terv keresését :)
A dekorációm  pedig a testvérétől, Ildótól van ismét! :)
A kuglófról néhány gondolat: nagyon puha, könnyű, citromos. Ezzel a mázzal zseniális! A mázam kicsit kevés lett egy baleset miatt, de még így is szuper!!! 


Hozzávalók:

5 tojás
200 g cukor
2 csomag vaníliás cukor
2 citrom reszelt héja
160 g puha vaj
2 dl tej
300 g liszt
1 csomag sütőpor

Tetejére:

200 g porcukor
citromlé

A tojásokat szétválasztjuk.
A fehérjéket kemény habbá verjük.
A sárgákat elkeverjük a cukrokkal, a vajjal, a tejjel és a citromok héjával.
Apránként hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, majd a tojásfehérje habot.
Egy kuglófformát kivajazunk, kilisztezünk, beleöntjük a tésztát és 160 fokra előmelegített sütőben kb 40 percig sütjük.
Tűpróbát végezzünk!!!
Ha kihűlt a kuglóf, kiborítjuk a formából.
A porcukorhoz annyi citromlevet adunk hogy sűrű, de kenhető masszát kapjunk és a kuglóf tetejére kenjük.

Megjegyzések

  1. Orsikám, hát most látom, hogy tőlem jön a recept. Nagyon örülök,hogy elkészítetted és ízlett, nálunk is nagy kedvenc :) Puszi :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése